توضیحات: 
ارزشیابی توصیفی الگویی کیفی است که سعی می کند به عمق و کیفیت یادگیری همه جانبه دانش آموزان توجه کند و توصیفی از وضعیت یادگیری آنها ارائه دهد که موجب اصلاح و بهبود و توسعه مهارت ها، دانش ها و نگرش های دانش آموزان می شود.
» فهرست مطالب:
- ارزشیابی توصیفی
 - اهداف ارزشیابی توصیفی
 - ابزار های ارزشیابی توصیفی
 - ویژگیهای ارزشیابی توصیفی
 - گام های اجرایی ارزشیابی توصیفی
- گام اول (شناخت اهداف و انتظارات آموزشی و نشانه های تحقق آن)
 - گام دوم (جمع آوری اطلاعات)
 - گام سوم (تحلیل، تفسیر و داوری اطلاعات)
 - گام چهارم (تصمیم گیری)
 - گام پنجم (بازخورد)
 
 - محاسن ارزشیابی توصیفی
 - معایب ارزشیابی توصیفی
 - نتیجه گیری